Compliance Management System

Compliance nabiera coraz większego znaczenia we wszystkich branżach, gdzie w grę wchodzi odpowiedzialność za działania, które podejmuje firma w związku z prowadzoną przez siebie działalnością. Branża TSL nie jest wyjątkiem. Świadczy ona bowiem usługi, które niezależnie od kategorii są regulowane nie tylko przez prawo polskie, ale i unijne oraz międzynarodowe. Ryzyko w niedostosowaniu się do aktualnych przepisów prawa jest bardzo wysokie. Dlatego Compliance w transporcie, czyli umiejętne zarządzanie ryzykiem i świadomość obwarowań prawnych, jakie są nałożone na branże TSL, jest tak bardzo istotne.

 

List Prezesa Zarządu

Działając w dość niepewnym otoczeniu biznesowym trzeba być efektywnym i konkurencyjnym na rynku, ale to można osiągnąć identyfikując ryzyko, odpowiednio nim zarządzić, aby móc podejmować słuszne i właściwe decyzje biznesowe. Zarząd Grupy Transportowej wychodząc naprzeciw oczekiwaniom legislacyjnym i mając świadomość jak ważne jest zgodne, etyczne transparentne działanie zdecydował się na wprowadzenie Compliance Management System. Wdrożony system Compliance, dostosowany do naszej specyfiki działania, zapewnia nam działanie zgodne z aktualnymi wymogami prawa oraz wewnętrznymi zasadami postępowania. Dodatkowo chroni Grupę Transportową i jej kontrahentów przed stratami finansowymi czy utratą wizerunku.

 

Autorytet moralny wynika z przestrzegania uniwersalnych i ponadczasowych zasad, takich jak uczciwość i traktowanie ludzi z szacunkiem.
Stephen Covey
Kodeks
Etyki

Kodeks Etyki jest dokumentem skierowanym do wszystkich pracowników, niezależnie od stanowiska, jakie zajmuje, czy formy współpracy. Kodeks obowiązuje członków Zarządu, dyrektorów, kierowników, liderów i pracowników każdej spółki wchodzącej w skład organizacji, jak również osób działających na jej rzecz lub w jej imieniu. Respektowania naszego Kodeksu Etyki oczekujemy również od osób i podmiotów współpracujących z Grupą Transportową – naszych kontrahentów oraz klientów.

 

Kodeks Etyki

Uczciwość to zgodność między tym, co wiesz, co wyznajesz i tym, co robisz.
Nathaniel Branden
Polityka
Compliance
(CMS)

System compliance ma za zadanie zapewnić równowagę w organizacji oraz wspierać pracowników w należytym wykonywaniu codziennych zadań, ograniczać ryzyko sankcji, strat finansowych, utraty reputacji firmy, eliminować potencjalne ryzyko natury prawnej.

 

Polityka Compliance (CMS)

Zapewnienie zgodności w Grupie Transportowej jest realizowane poprzez działania:

  • prewencyjne – służące zapobieganiu wystąpienia ryzyka compliance,
  • detekcyjne – zmierzające do wykrycia, badania i eliminowania przypadków braku zgodności, a także ograniczenia ich negatywnych następstw,
  • analityczne – polegające na weryfikacji i analizie zidentyfikowanych w organizacji przypadków braku zgodności celem uniknięcia w przyszłości zdarzeń o podobnym charakterze
Procedura
zapobiegania
praktykom
korupcyjnym

Dekalog antykorupcyjny w Grupie Transportowej skierowany do pracowników, współpracowników oraz kontrahentów.

  • Świeć przykładem: Pokaż swoim zachowaniem, że nie tolerujesz ani nie wspierasz korupcji
  • Natychmiast odrzucaj próby korupcji i bezzwłocznie informuj o nich osobę pierwszego kontaktu ds. prewencji antykorupcyjnej i swojego przełożonego
  • Jeśli przypuszczasz, że ktoś chce prosić Cię o bezprawne preferowanie jakiejś opcji, poproś koleżankę lub kolegę, by był(a) świadkiem rozmowy
  • Nigdy samodzielnie nie dysponuj przedmiotem przekupstwa. Nie chowaj gotówki samodzielnie, gdyż może to być uznane za jej przyjęcie. Zabezpiecz ją według wskazówek zawartych w naszej Procedurze zapobiegania praktykom korupcyjnym

 

Antykorupcja

Procedura przyjmowania i przekazywania prezentów

Przed wręczeniem lub przyjęciem prezentu zapoznaj się z naszą Procedurą wręczania i przyjmowania prezentów.

Pracuj tak, aby w każdej chwili można było skontrolować Twoją pracę. Bezwzględnie oddzielaj życie prywatne od służbowego. Sprawdzaj, czy Twoje interesy prywatne nie stoją w sprzeczności z Twoimi zobowiązaniami służbowymi. Wspieraj Grupę Transportową w wykrywaniu i wyjaśnianiu przypadków korupcji. Informuj osobę pierwszego kontaktu ds. prewencji korupcyjnej oraz swojego przełożonego, jeśli masz konkretne podejrzenia dotyczące zachowań korupcyjnych.

 

Prezenty

Wspieraj Grupę Transportową w wykrywaniu błędów w strukturze organizacyjnej, które ułatwiają zachowania korupcyjne. 

Przejdź szkolenia w zakresie prewencji korupcyjnej. Co zrobić, kiedy już się uwikłałeś? Uwolnij się od ciągłego strachu przed wykryciem! Oczyść się! Przyznaj się z własnej inicjatywy i złóż zeznania umożliwiające pełne wyjaśnienie stanu faktycznego, ponieważ może to skutkować złagodzeniem kary w postępowaniu karnym oraz dyscyplinarnym.

W kontekście mobbingu najgorsza jest cisza i udawanie, że problemu nie ma, bowiem to właśnie ciszą karmi się mobbing i gdy nikt nie reaguje na zachowania niewłaściwe, sytuacja może się tylko pogarszać. W Grupie Transportowej mobbingowi, stuffingowi oraz dyskryminacji mówimy głośno nie! Nie akceptujemy takich zachowań i praktyk. Nie ograniczamy się do stosowania procedur, które umożliwią wykrycie zjawiska mobbingu w organizacji i zakończenie go, i podejmujemy szereg dodatkowych przedsięwzięć takich jak określenie formalnej i nieformalnej ścieżki rozpatrywania zgłoszeń oraz przeprowadzania postępowań, szkolenia, warsztaty, pomoc psychologiczna, adekwatne działania naprawcze i monitorowanie oraz budowanie kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu i otwartej komunikacji.

Jeżeli uważasz, że ktoś z otoczenia Grupy Transportowej działa w sposób niezgodny z normami prawnymi (zewnętrznymi i/lub wewnętrznymi) lub Kodeksem Etyki możesz zarządzić sytuacją i skorzystać z następujących kanałów zgłoszeń:

  • Zwrócić się bezpośrednio do przełożonego, kadry zarządzającej lub Pełnomocnika Zarządu ds. Compliance
  • Przesłać stosowne informacje na adres mailowy sygnal@grupatransportowa.pl listowanie z adnotacją do rąk własnych Zarząd lub Pełnomocnik ds. Compliance na adres: Grupa Transportowa, ul. Łódzka 30AB, 97-300 Piotrków Trybunalski
  • Poprzez etyczną linię pod numerem telefonu +48 538 858 888 w dni robocze w godzinach 8.00-16.00

 

Każde zgłoszenie traktujemy z należytą starannością, gwarantując poufność i ochronę osoby zgłaszającej. Zgłoszenia anonimowe traktujemy z taką samą powagą jak zgłoszenia imienne. Osoba zgłaszająca tj. sygnalista podlega ochronie. Przyjmujemy zgłoszenia zarówno od naszych pracowników i współpracowników, ale również jesteśmy otwarci na zgłoszenia zewnętrzne płynące od naszych partnerów biznesowych i z otoczenia branżowego.

 

Mobbing i dyskryminacja

Procedura sygnalistów

Grupa Transportowa udostępnia system umożliwiający pisemne lub głosowe, bezpieczne, poufne zgłaszanie naruszeń prawa, nieprawidłowości oraz informowanie o działaniach następczych. Zapewniamy pełną zgodność z warunkami Dyrektywy Parlamentu Europejskiego 2019/1937 i Ustawy o Ochronie Sygnalistów z dnia 14.06.2024 r.

Celem systemu zgłoszeń naruszeń jest zapewnienie przestrzegania przepisów prawa oraz wewnętrznych standardów w Grupie Transportowej Sp. zo.o. z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim (97-300), ul. Łódzka 30 A,B. System gwarantuje pełną poufność i największą możliwą ochronę osobom, które chcą poinformować o istotnych kwestiach dotyczących spółki Grupa Transportowa Sp. zo.o. W Grupie Transportowej szczególny nacisk kładziemy na transparentność i etykę w miejscu pracy. Dlatego już na etapie rekrutacji chcemy zapewnić przyszłych pracowników, że mogą liczyć na pełną ochronę w przypadku zgłaszania jakichkolwiek nieprawidłowości. 

PRZEJDŹ DO FORMULARZA ZGŁOSZEŃ

System zgłaszania nieprawidłowości nie ogranicza się tylko do kanałów poufnych. Możliwy jest również kontakt osobisty oraz korespondencyjny.

Adres do korespondencji: (z dopiskiem na kopercie do rąk własnych Compliance lub Zespół ds. wyjaśniania zgłoszeń naruszeń prawa)

Grupa Transportowa Sp. zo.o.

Ul. Łódzka 30 A,B

97-300 Piotrków Trybunalski

Email: sygnal@grupatransportowa.pl

Zgłoszenia zewnętrzne należy kierować do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dbamy o prawa pracowników
Zasady zgłoszeń naruszeń prawa w Grupie Transportowej

Katalog naruszeń prawa

Zgłaszaj naruszenia zgodne z katalogiem wskazanym w Ustawie o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 roku.

Zgłaszane mogą być wszelkie naruszenia prawa, o których sygnalista dowiedział się w związku z wykonywaniem pracy lub innymi działaniami związanymi z działalnością zawodową. Ustawa obejmuje zgłoszenia dotyczące takich obszarów jak:

  • ochrona danych osobowych,
  • bezpieczeństwo i higiena pracy,
  • ochrona konsumentów,
  • ochrona środowiska,
  • naruszenia przepisów dotyczących zamówień publicznych,
  • działania korupcyjne,
  • naruszenia prawa konkurencji.

 

Grupa Transportowa rozszerzyła katalog zgłoszeń o naruszeń etyki, dotyczące naruszeń regulacji wewnętrznych oraz naruszeń w zakresie mobbingu i dyskryminacji.

Zgłaszaj w dobrej wierze

Osoba zgłaszająca naruszenie prawa (sygnalista) musi działać w dobrej wierze. Oznacza to, że powinna być przekonana, iż zgłaszane informacje są prawdziwe i dotyczą rzeczywistego naruszenia przepisów prawa. Celowe zgłaszanie fałszywych informacji może skutkować odpowiedzialnością karną lub cywilną.

Działaj na podstawie informacji związanych z pracą

Sygnalista musi zgłaszać naruszenia, które poznał w związku z wykonywaną pracą lub współpracą z daną organizacją. Oznacza to, że osoba zgłaszająca naruszenie prawa powinna być w jakiś sposób związana z organizacją, której dotyczy zgłoszenie (np. pracownik, współpracownik, stażysta, wolontariusz, członek zarządu).

Korzystaj z ochrony prawnej

Sygnaliści są chronieni przed działaniami odwetowymi ze strony pracodawcy. Działania odwetowe mogą obejmować m.in. zwolnienie, degradację, zmianę warunków pracy na gorsze, mobbing, zastraszanie itp. W przypadku podjęcia takich działań sygnalista może dochodzić swoich praw przed sądem oraz ubiegać się o odszkodowanie. Pracodawca nie może stosować wobec sygnalisty sankcji ani represji w związku ze zgłoszeniem naruszenia. W przypadku działań odwetowych sygnalista ma prawo dochodzić swoich praw przed sądem.

Bądź świadomy odpowiedzialności karnej za fałszywe zgłoszenia

Składanie świadomie fałszywych zgłoszeń może skutkować odpowiedzialnością karną. Ustawa przewiduje sankcje za celowe wprowadzanie w błąd organów lub pracodawcy poprzez nieprawdziwe zgłoszenia.

Zachowaj ostrożność w ujawnianiu informacji

Sygnalista, zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 roku, nie może zgłaszać wszystkich informacji bez ograniczeń. Istnieją pewne kategorie danych i informacji, które nie mogą być zgłaszane lub muszą być traktowane w szczególny sposób.

Sygnalista nie może zgłaszać informacji objętych tajemnicą prawnie chronioną, chyba że przepisy prawa wprost pozwalają na ich ujawnienie w ramach zgłoszenia. Do tych informacji należą:

  • Tajemnica państwowa i służbowa – informacje, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu narodowemu lub funkcjonowaniu organów publicznych.
  • Tajemnica adwokacka i radcowska – informacje, które objęte są tajemnicą zawodową związaną z obsługą prawną klientów.
  • Tajemnica lekarska – dotycząca stanu zdrowia pacjentów, chyba że przepisy prawa przewidują wyjątki.
  • Tajemnica skarbowa – informacje dotyczące zobowiązań podatkowych, które objęte są szczególnymi zasadami ochrony.

 

Sygnalista nie może zgłaszać informacji, które nie są związane z naruszeniami prawa, a dotyczą wyłącznie prywatnych spraw pracowników, współpracowników lub innych osób. Dotyczy to m.in.:

  • Życia prywatnego,
  • Spraw rodzinnych,
  • Informacji niezwiązanych z działalnością zawodową, które nie mają znaczenia z punktu widzenia naruszeń przepisów prawa.

 

Informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa (np. tajemnice technologiczne, handlowe, strategia rynkowa), które nie mają związku z naruszeniami prawa, nie mogą być zgłaszane. Sygnalista może ujawnić takie informacje tylko wtedy, gdy są one bezpośrednio związane z naruszeniem prawa, np. korupcją, działaniami przestępczymi, zagrożeniem dla bezpieczeństwa publicznego.

Sygnalista nie powinien zgłaszać informacji, które objęte są tajemnicami wynikającymi z umów międzynarodowych, chyba że przepisy prawa dopuszczają możliwość ich ujawnienia w przypadku naruszeń prawa, np. w sytuacjach związanych z międzynarodową ochroną praw człowieka lub przestępczością zorganizowaną.

Sygnalista nie powinien zgłaszać informacji związanych z obronnością, służbami specjalnymi oraz bezpieczeństwem narodowym, o ile nie ma wyraźnych przepisów dopuszczających takie zgłoszenie. Naruszenie tych przepisów może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych.

Sygnalista nie może ujawniać danych osobowych innych osób w sposób, który narusza przepisy o ochronie danych osobowych (RODO). Jeśli zgłoszenie wymaga ujawnienia takich danych, sygnalista powinien przestrzegać zasad ochrony prywatności i minimalizować ilość przekazywanych informacji osobowych, o ile nie są one kluczowe dla zgłoszenia naruszenia.

Sygnalista nie powinien zgłaszać kwestii związanych z wewnętrznymi procedurami organizacji, które nie naruszają przepisów prawa. Dotyczy to np. informacji o decyzjach kadrowych, które są zgodne z prawem, czy też wewnętrznych politykach firmy, które nie łamią przepisów.

Oczekuj na potwierdzenie i odpowiedź

Grupa Transportowa ma obowiązek potwierdzić jego otrzymanie w ciągu 7 dni. Następnie zgłoszenie powinno być rozpatrzone w terminie do 3 miesięcy. Sygnalista ma prawo do informacji o przebiegu postępowania wyjaśniającego.

Postępuj zgodnie z procedurami obowiązującymi w Grupie Transportowej

Zapoznaj się z naszą Procedurą zgłaszania naruszeń prawa.

Przed zgłoszeniem poznaj zasady dotyczące ochrony danych osobowych.


Zgłoszenie oznacza, że je akceptujesz.

Zasady ogólne

  1. Procedura zostaje ustanowiona w celu zapewnienia należytej ochrony sygnalistów, czyli osób zgłaszających lub publicznie ujawniających informacje o naruszeniach prawa, a także osób, które pomagają im dokonać zgłoszenia. Ochrona obejmuje informacje związane bezpośrednio ze zgłoszeniem.
  2. Określone w Procedurze mechanizmy mają na celu ograniczenie osobistego ryzyka osoby zgłaszającej nieprawidłowości, osób związanych ze zgłaszającym oraz osób wskazanych w zgłoszeniu w tym negatywnych konsekwencji bezpośrednich lub pośrednich.
  3. Dane sygnalisty powinny pozostać poufne i nie mogą być ujawniane w toku postępowania stronom i uczestnikom tego postępowania, bez wyraźnego i jednoznacznego przyzwolenia ze strony Sygnalisty.
  4. Dostęp do danych Sygnalisty może mieć tylko osoba, która otrzymała upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w tym zakresie i została zobligowana do zachowania poufności.
  5. Wobec danych sygnalisty stosuje się reguły pseudonimujące, czyli przetworzenie danych osobowych w taki sposób, by nie można ich było już przypisać konkretnej osobie, której dane dotyczą, bez użycia dodatkowych informacji, pod warunkiem, że takie dodatkowe informacje są przechowywane osobno i są objęte środkami technicznymi i organizacyjnymi uniemożliwiającymi ich przypisanie zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
  6. Na stronie internetowej Grupy Transportowej oraz w siedzibie, w widocznym miejscu, zamieszcza się klauzulę informacyjną dla osób, których dane są przetwarzane w związku z przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszeń.
  7. W przypadku kontaktu poprzez e-mail, klauzula jest też przekazywana w odpowiedzi zwrotnej na pierwsze zgłoszenie.


II.   Zasady ochrony danych Sygnalisty

  1. Dostęp do kanałów zgłaszania nieprawidłowości mają tylko osoby uprawnione do rozpatrywania zgłoszeń naruszenia prawa.
  2. Tworzy się odrębny rejestr spraw zgłoszonych przez Sygnalistów.
  3. Dostęp do danych w rejestrze ma tylko osoba upoważniona do przetwarzania danych Sygnalistów.
  4. Osoba wyznaczona do przyjmowania zgłoszeń, niezwłocznie po otrzymaniu dokonuje anonimizacji danych Sygnalisty i nadaje mu identyfikator numeryczny, który będzie wykorzystywany podczas postępowania wyjaśniającego.
  5. Pseudnonimizacja obejmuje wszelkiego rodzaju informacje umożliwiające bezpośrednią lub pośrednią identyfikację Sygnalisty, ze szczególnym uwzględnieniem tego, czy sama treść zgłoszenia nie wskazuje na tożsamość Sygnalisty.
  6. Na wszystkich etapach postępowania wyjaśniającego zamiast danych Sygnalisty jest stosowany przypisany identyfikator.
  7. W postępowaniu należy odwołać się do numeru sprawy, pod którą zostało zarejestrowane zgłoszenie od Sygnalisty, a nie sprawy, której dotyczy zgłoszenie naruszenia.
  8. Danych Sygnalisty nie ujawnia się na wniosek stron lub uczestników postępowania wyjaśniającego.
  9. Sygnalista jest informowany o okolicznościach, w których ujawnienie jego tożsamości stanie się konieczne, np. w razie wszczęcia postępowania karnego.
  10. Danych Sygnalisty nie zamieszcza się w rozdzielnikach dokumentów związanych z postępowaniem wyjaśniającym ani w korespondencji mailowej.
  11. Jeżeli zgłoszenie wpłynie innym niż zatwierdzony do przyjmowania zgłoszeń kanałem, osoba, która je otrzyma jest zobligowana niezwłocznie przekazać je do osoby upoważnionej do rozpatrywania zgłoszeń i usunąć wszelkie jej kopie (np. z poczty e-mail).

Klauzula informacyjna

  1. Dane osobowe zgłaszających oraz osób, których zgłoszenia dotyczą (potencjalni sprawcy, świadkowie, pokrzywdzeni) chronione są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
  2. w tym z RODO i ustawą o ochronie danych osobowych. Administrator Danych Osobowych  zapewnia adekwatny poziom ochrony danych osobowych zgłaszających.
  3. Administratorem danych osobowych zgłaszających oraz innych danych osobowych zawartych w zgłoszeniu jest – Grupa Transportowa Sp. zo.o.
  4.  Dane osobowe zgłaszającego pozwalające na ustalenie jego tożsamości nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą zgłaszającego.
  5.  Przepisu pkt. 3 nie stosuje się w przypadku, w którym ujawnienie jest koniecznym
  6. i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w kontekście prowadzonych przez organy publiczne lub sądy odpowiednio postępowań wyjaśniających lub postępowań sądowych, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie.
  7. Przed dokonaniem ujawnienia, o którym mowa w ust. 9.4., właściwy organ publiczny
  8. lub właściwy sąd powiadamia o tym zgłaszającego, przesyłając w postaci papierowej
  9. lub elektronicznej wyjaśnienie powodów ujawnienia jego danych osobowych, chyba że takie powiadomienie zagrozi postępowaniu wyjaśniającemu lub postępowaniu sądowemu.
  10. Grupa Transportowa Sp. zo.o. po otrzymaniu zgłoszenia, przetwarza dane osobowe
  11. w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia ewentualnego działania następczego. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania, są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.
  12. Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia zewnętrznego oraz podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem są przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze
  13. lub zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.


Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Transportowa Sp. zo.o.  z siedzibą w Piotrkowie Trybunalskim ,  ul. Łódzka 30 AB  97-300 Piotrków Trybunalski (dalej również: „Administrator”).

Inspektor Ochrony Danych

W sprawach związanych z ochroną Twoich danych osobowych lub realizacji przysługujących praw w związku z przetwarzaniem tych danych przez Grupę Transportową Sp. zo.o. można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych na adres siedziby Administratora.

Cel przetwarzania danych i podstawy prawne

Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  • Zapewnienia ochrony jako zgłaszającemu naruszenie prawa – Procedura zgłaszania naruszeń prawa (ochrony sygnalistów) w Grupie Transportowej Sp. zo.o. Tym samym Twoje dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze danych oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą.
  • ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).


Udostępnienie danych osobowych

Twoje dane osobowe mogą być udostępniane jedynie podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa, tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego

Twoje dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych w rozumieniu RODO.

Okres przechowywania danych osobowych

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu w jakim zostały zebrane a także na czas konieczny dla udokumentowania wykonanych czynności oraz dochodzenia roszczeń. Dane osobowe oraz pozostałe informacje w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

Przysługujące prawa

Masz następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

  • prawo dostępu do danych osobowych,
  • prawo do sprostowania danych osobowych,
  • prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • prawo do przenoszenia danych do innego administratora,
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Wymóg podania danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do podjęcia działań związanych z ochroną przewidzianą ustawowo oraz realizacją przyjętych w Grupie Transportowej Sp. zo.o. procedur.

Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie

Grupa Transportowa Sp. zo.o.  nie stosuje w odniesieniu do Twoich danych osobowych zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.